Filosofie - tip A: manual pentru clasa a XII-a
Preț: 10,90 lei
Disponibilitate: în stoc
Autor: Paul Marinescu, Nicolae Stan
Editura: Economica
Anul publicării: 2006
Format: 20x26
DESCRIERE
În plan tematic, manualul de filozofie elaborat de profesorii Nicolae Stan şi Marinescu Paul, corespunde curriculum-ului şcolar pentru disciplina de învăţământ filozofie, aprobat prin ordinul Ministerului nr. 5364/15.12.2000. El acoperă în totalitate temele programelor de tip A, respectiv B, îmbinând într-un mod specific, pe criterii logice şi epistemologice, diversele problematici ale acestora.
Structura temelor este astfel realizată încât deschide direcţii de corelare a conceptelor filosofice, ceea ce facilitează procesul de asimilare a cunoştinţelor. Manualul nu este o simplă colecţie de texte propuse spre lectură, ci are meritul de a fi produsul unui dublu efort, analitic şi sintetic, de prezentare în perspectivă istorică a diferitelor concepţii filosofice esenţiale şi definitorii pentru analiza corespunzătoare a temelor. Selectarea textelor s-a făcut pe baza respectării unor cerinţe minimale, printre care enumăr: înţelegerea specificităţii poziţiei autorilor în problemele dezbătute, analiza modalităţilor proprii gânditorului respectiv de a argumenta filozofie compararea filosofiilor, precum şi cunoaşterea celor mai semnificative poziţii din filosofia contemporană.
Autorii manualului proiectează, în prezentarea temelor, o structură de gândire inedită, alcătuită din trei paradigme (întemeiere, evaluare re-evaluare), fiecare la rândul ei, bazându-se pe două dimensiuni (orizont şi limite). Această modalitate este, prin ea însăşi, incitantă şi ilustrativă. Incitantă, ca partener de dialog filosofic, întrucât te obligă să te raportezi la ceea ce ţi se propune; ilustrativă, deoarece este un model de ceea ce înseamnă a gândi filosofic.
Remarc, de asemenea, nivelul ştiinţific al manualului. Autorii operează cu concepte şi comentarii relevante tocmai pentru a creiona contextul specific temei sau filosofului în cauză.
Dr. Gheorghe Tarara
Structura temelor este astfel realizată încât deschide direcţii de corelare a conceptelor filosofice, ceea ce facilitează procesul de asimilare a cunoştinţelor. Manualul nu este o simplă colecţie de texte propuse spre lectură, ci are meritul de a fi produsul unui dublu efort, analitic şi sintetic, de prezentare în perspectivă istorică a diferitelor concepţii filosofice esenţiale şi definitorii pentru analiza corespunzătoare a temelor. Selectarea textelor s-a făcut pe baza respectării unor cerinţe minimale, printre care enumăr: înţelegerea specificităţii poziţiei autorilor în problemele dezbătute, analiza modalităţilor proprii gânditorului respectiv de a argumenta filozofie compararea filosofiilor, precum şi cunoaşterea celor mai semnificative poziţii din filosofia contemporană.
Autorii manualului proiectează, în prezentarea temelor, o structură de gândire inedită, alcătuită din trei paradigme (întemeiere, evaluare re-evaluare), fiecare la rândul ei, bazându-se pe două dimensiuni (orizont şi limite). Această modalitate este, prin ea însăşi, incitantă şi ilustrativă. Incitantă, ca partener de dialog filosofic, întrucât te obligă să te raportezi la ceea ce ţi se propune; ilustrativă, deoarece este un model de ceea ce înseamnă a gândi filosofic.
Remarc, de asemenea, nivelul ştiinţific al manualului. Autorii operează cu concepte şi comentarii relevante tocmai pentru a creiona contextul specific temei sau filosofului în cauză.
Dr. Gheorghe Tarara
Telefon
-Mobil: 0726600329
RECENZII