Exerciții și probleme de MATEMATICĂ. Clasa a IV-a (include Portofoliu de evaluare al elevului) - Evaluare națională la finalul clasei a IV-a 2018

DESCRIERE
AVIZAT DE M. E. N. PE DATA DE 5 IANUARIE 2018
Prezentul auxiliar a fost avizat de Ministerul Educaţiei Naţionale prin Ordinul nr. 3022 din 08. 01. 2018 şi se regăseşte la poziţia nr. 268 din anexa Ordinului. Lucrarea este realizată în conformitate cu Programa şcolară pentru disciplina Matematică, clasele a IV-a, aprobată prin OM Nr. 5003/02. 12. 2014
Pentru pregătirea curentă. Conține Portofoliul de evaluare al elevului.
• Lucrarea cuprinde peste 500 de exerciţii şi propune, pe lângă sarcinile de lucru tradiţionale, numeroşi itemi matematici moderni (de tip completare, cu alegere
duală sau cu alegere multiplă), specifici evaluărilor naţionale şi internaţionale, cu care trebuie să se familiarizeze de-acum şi elevii din ciclul primar.
•Fiecare lecţie este structurată în funcţie de competenţele fundamentale care fac obiectul EvaluăriiNaţionale, competenţe strâns legate de procesele cognitive specifice matematicii: cunoaşterea noţiunilor de bază {Ştiu), aplicarea acestora în situaţii concrete {Aplic), înlănţuirea logică dejudecăţi, pentruaflarea soluţieiuneiprobleme
{Calculez). Acest mod de organizare permite profesorului să lucreze gradat, de la simplu la complex,dar şi diferenţiat, în funcţie de ritmul copiilor.
•Fiecare conţinut nou este urmat de secvenţe de exersare, aprofundare şi recapitulare şi este evaluat printr-un test care se decupează din Portofoliul elevului în
vederea aplicării directe. Secvenţa de Ameliorare/Dezvoltare se parcurge post-test, în funcţie de rezultatele obţinute de elevi.
•Culegerea este însoţită de Portofoliul de evaluare al elevului, care cuprinde testul de evaluare iniţială, teste sumative pentru fiecare unitate de învăţare şi teste de evaluare finală, la toate testele fiind precizaţi descriptorii de performanţă.
• Testele finale au fost concepute pentru a familiariza elevii cu tipul de subiecte specific Evaluării Naţionale de la clasa a IV-a. Astfel, cei mici se vor întâlni cu sarcini
de lucru inedite şi cu situaţii concrete de viaţă în care trebuie să aplice cunoştinţele matematice,demonstrând astfel dobândirea competenţelor fundamentale.
•Testele pot fi folosite cu uşurinţă la clasă prin decuparea şi distribuirea către elevi chiar în momentul evaluării, recomandându-se păstrarea acestora în Portofoliul
educaţional al elevului.
RECENZII