MEMOMED 2017 + Ghid farmacoterapic alopat si homeopat, Editia 23 - 2 VOLUME

Pustia se lumeste

Pustia se lumeste
Preț: 17,50 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura:
Anul publicării: 2015
Pagini: 151
Format: 13x20

DESCRIERE

Pustia se lumeste. Isihasmul destainuit mirenilor - Vasile Andru


…prima trăire răscolitoare, precoce, am avut-o într-o noapte de Paşte când mi s-a citit, în casă: „Adevărat, adevărat vă spun că de-acum încoloveţi vedea cerul deschizându-se...". Am fost răscolit şi fascinat de acest enunţ, parcă asistam la un miracol.

Astăzi aş zice că acea frază mi-a hotărât viaţa, mi-a desenat linia religioasă a vieţii. In acel moment, am avut percepţia că cerul stă să se deschidă realmente...

Fragmente din carte:

Despre schimbarea firii căzătoare şi aprinderea luminilor isihaste

Părintele Arsenie Boca zicea: Toată viaţa am vrut să schimb pe cineva şi n-am reuşit să schimb pe nimeni! De ce spune dânsul acest lucru (pe care nu-l credeam!).

Iată de ce: a schimba pe cineva, înseamnă, ca să plece de aici complet vindecat de orice urmă de akedia, deci să afle secretul păstrării mulţumirii vitale în sine, să dobândească iluminarea şi eventual să trăiască fără nici o robie (trebuinţe alimentare şi altele...).

Asta vroia el, schimbare. Adică să reuşeşti să renunţi la robiile: mâncatul, necesităţi. Se poate oare, ajunge aici? Sigur. Se poate. Sunt atâtea cazuri. Trebuie să aveţi în minte, un caz ca acesta.

De pildă, cei care sunt într-o suferinţă, suferinţă episodică acum, să îşi găsească un exemplu de persoană care a trăit fără nimic, fără să aibă daruri supranaturale, totuşi.

Paul Erdoş, un matematician, din aria noastră, toată viaţa el nu a avut nimic, nu a avut casă, nu ştia să completeze un formular de CEC, de bancă, nu ştia ce este aceasta.

Era matematician. Avea un câştig, dar el nu ştia ce înseamnă un câştig şi ce se face cu el, altcineva îi ridica salariul şi-i plătea bill-urile. El scăpase de multe robii. îşi redusese total trebuinţele. N-ar fi putut face vreo „akedia".

Mai există cei singuratici, care adesea pot să dezvolte stări depresive similare cu akedia. Ce ar trebui atunci? Să descoperi că singurătatea este o valoare. Sigur, noi suntem fiinţe sociale şi comunicăm cu semenul, cum, este o valoare.

Dar, să zicem că este o femeie necăsătorită şi suferă de aceasta. Trebuie să se orienteze spre a descoperi. Dacă nu i s-a dat să fie fruct şi i s-a dat să fie floare, să fie singură, să descopere valoarea singurătăţii. Este o valoare singurătatea.

Orice exerciţiu mental te scapă de tristeţe. Dar şi mişcarea fizică: Ora et labora. Rugăciunea şi lucrul. Pelerinaje.

Cineva mă întreba: Avem voie să facem chiar yoga? - noi, mari creştini? Dragii mei, ştim că unii, miercurea viitoare, vă duceţi la cursul lui Mario Sorin Vasilescu. îmi cereţi voie, dacă vreţi să mergeţi? Că dacă întrebaţi duhovnicul, în mintea lui, yoga înseamnă Misa, şi atunci o să scapere crucea, o să zică „nu e voie".

Trebuie să ştiţi singuri ce poate face un ortodox şi cum se măsoară păcatul. Unde-i discernământul vostru? în cap, sau l-aţi pus pe cârd?

Părintele Teofil Părăian, când era întrebat dacă poţi face yoga, răspundea aşa: „Dragă, dacă yoga o faci ca o gimnastică folositoare trupului tău, fă-o.

Nu am nimic împotrivă, pentru că eu nu am nimic împotrivică. a gimnasticii". Asta ce spune? Că există mai multe feluri de yoga: medicală, pedagogică şi devoţională. Yoga devoţională trage după ea şi ideologie şi henoteism şi alte lucruri.

Pe aceea nu trebuie să o frecventaţi de loc. Profesorul Mario Vasilescu face o yoga sănătoasă, o yoga medicinală. Pe Mario să îl frecventaţi. Nu frecventaţi, însă, orice. Era o dată un radiestezist fantezist care măsura energia icoanelor cu ansa!!

Poate mai este, poate a mai şi puit alte dihănii de felul lui. Ocoliţi! Discerneţi şi ocoliţi toate ficţiunile astea, vracul zis spiritual, das Leichte spiritual.

Nu uitaţi, există o deosebire - esenţială - între practicile orientale şi cele creştine. Orientalii caută absolutul, desăvârşirea, şi atât. Creştinii caută absolutul, desăvârşirea prin hhistos. Astfel, noi creştinii am ajunge mai lesne la scop, dacă n-ar exista atâta lene la mântuire pe acest pământ...


CUPRINS:

I. De la isihasmul folcloric la isihasmul niptic
Adevăratul isihasm este niptic
Mireanul atras de isihasm nu lasă lumea, ci lasă lumescul
Homo religiosus, homo mysticus

II. Despătimirea, vindecarea (Psihoterapie isihastă)
Akedia sau Omul împotriva vidului existenţial
Vindecarea arborelui genealogic, azi
Şapte reguli filocalicepentru restabilirea sănătăţii
Căsătoria ca ascetism pozitiv
Handicapul monahismului faţă de căsătorie
0 artă de a trăi

III. Meşteşugul liniştirii
Experienţa Essex
Experienţa Prodromu
Model isihast niptic: Grigorie Pa la mas
Model isihast harismatic: Simeon Noul Teolog
Pravila lui Calist şi Ignatie
îndreptar de viaţă al Părintele Teofil Părăian
Cronica pictată a isihasmului la Mănăstirea Lainici

IV. Sinteze şi rezumate
Paşii isihastului
Rezumate ale tematicii volumului. Glosar

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.021 sec