Educatie si frontiere sociale: Franta, Romania, Brazilia, Suedia
Preț: 26,95 lei
Disponibilitate: în stoc
Editura: Polirom
Anul publicării: 2011
Pagini: 264
Format: 16x23,5
DESCRIERE
Traducere de Dinu Adam
Frontierele sint un instrument al ordinii sociale: ele separa si organizeaza contactele dintre categorii, grupuri sau clase ierarhizate. In acelasi timp, sint un mecanism care participa la construirea identitatii acestor grupuri sau clase, obiectivindu-le si „naturalizindu-le” proprietatile specifice, inscrise in ordini simbolice, morale sau culturale. Departe de a fi „date” prin intermediul unui soi de inconstient cultural, frontierele se construiesc si fac obiectul unor conflicte sociale. La rindul lor, experientele educative cunosc transformari legate de metamorfozele sociale, in special ca urmare a farimitarii societatii salariale, a erodarii protectiilor si a vulnerabilizarii statutelor sociale. Bazat pe rezultatele obtinute de o echipa internationala de cercetatori in Franta, Romania, Brazilia si Suedia, volumul se adreseaza profesorilor si studentilor de la facultatile de stiinte sociale, precum si tuturor celor interesati de relatia dintre educatie si frontierele sociale mai mult sau mai putin vizibile.
Cuprins: Experienta educativa si socializare: frontiere discriminatorii, frontiere transgresate, frontiere dorite • Familiile imigrate: o experimentare continua a frontierelor • Clasele mijlocii intre transgresarea frontierelor si inchidere sociala • Brazilia. Dinamica frontierelor intr-un context de inegalitati puternice si durabile • Suedia. Modularea frontierelor intr-un context de competitie si libera alegere • Franta. O reproducere perturbata • Experiente educationale ale frontierelor sociale in Romania
Frontierele sint un instrument al ordinii sociale: ele separa si organizeaza contactele dintre categorii, grupuri sau clase ierarhizate. In acelasi timp, sint un mecanism care participa la construirea identitatii acestor grupuri sau clase, obiectivindu-le si „naturalizindu-le” proprietatile specifice, inscrise in ordini simbolice, morale sau culturale. Departe de a fi „date” prin intermediul unui soi de inconstient cultural, frontierele se construiesc si fac obiectul unor conflicte sociale. La rindul lor, experientele educative cunosc transformari legate de metamorfozele sociale, in special ca urmare a farimitarii societatii salariale, a erodarii protectiilor si a vulnerabilizarii statutelor sociale. Bazat pe rezultatele obtinute de o echipa internationala de cercetatori in Franta, Romania, Brazilia si Suedia, volumul se adreseaza profesorilor si studentilor de la facultatile de stiinte sociale, precum si tuturor celor interesati de relatia dintre educatie si frontierele sociale mai mult sau mai putin vizibile.
Cuprins: Experienta educativa si socializare: frontiere discriminatorii, frontiere transgresate, frontiere dorite • Familiile imigrate: o experimentare continua a frontierelor • Clasele mijlocii intre transgresarea frontierelor si inchidere sociala • Brazilia. Dinamica frontierelor intr-un context de inegalitati puternice si durabile • Suedia. Modularea frontierelor intr-un context de competitie si libera alegere • Franta. O reproducere perturbata • Experiente educationale ale frontierelor sociale in Romania
Telefon
-Mobil: 0726600329
RECENZII